De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-ÖKO op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jord 08-12-2020

AEG VX82-1-ÖKO

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Wij hebben de stofzuiger mogen testen van reviewclub. Even een shout out naar hun om het te mogen testen . Nu back tot business!

De stofzuiger ziet er goed uit. Strak & degelijk! Over de zuigkracht daarintegen zijn we iets minder te spreken, deze kok in ons opzicht beter. Wij hebben momenteel een Nilfisk CDNF 4000 family en als je deze 2 met elkaar vergelijkt merk je toch wel dat deze minder krachtig is. De bijgeleverde accessoires zijn echt handig. Vooral het extra stofzuimondje (3 in 1) nog nooit gezien maar tijdens de testperiode vaak gebruikt! Al bij al dus een goede stofzuiger maar niet om over naar huis te schrijven.

Pluspunten

• Compact & robuust uiterlijk
  • Handige accessoires

Minpunten

• Systeem om snoer op te rollen werkt niet goed
  • Niet echt krachtig

ElkeH 03-12-2020

Stille wendbare stofzuiger met handig draaghandvat

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik heb dit product mogen testen. Het design is echt mooi voor een stofzuiger. Het in elkaar zetten was niet superduidelijk, maar met de hulp van mijn vriend, stak het snel in elkaar. We waren allebei sterk onder de indruk van de combinatie van zuigkracht met het stille geluid. Echt een wereld van verschil met andere stofzuigers. Het snoer is heel lang (wel lelijk groen) en dat zorgt ervoor dat je niet heel de tijd een nieuw stopcontact moet gaan zoeken. Ik kan zelf niet zo veel gewicht dragen en vond deze stofzuiger echt handig om de trap op te dragen dankzij het geïntegreerde handvat. Voor grote oppervlaktes te stofzuigen, is hij top, de wieltjes rollen goed en door het ergonomisch handvat op de buis, houd je je lichaam ook rechter. Ook handig voor grote personen. De parketborstel vond ik minder handig. Net als het 3-in-1 stuk, het lijkt niet zo goed vast te klikken in de buis, maar door de zuigkracht valt het er niet af. De zetelstofzuigerkop plooide bij mij makkelijk dicht. Voor fijn werk (achter hoeken en kantjes) vond ik 'm minder geschikt door het ergonomische handvat dat dan al eens in de weg durft zitten. De smart mode werkt wel, maar ik ben er minder fan van, de losse deurmat werd toch nog aangezogen, maar je kan ook perfect manueel de zuigkracht instellen.
Ik heb een paar keer gelezen dat het oprollen van het snoer niet zo vlot, dat komt omdat het logootje in het midden staat en de duwknop eigenlijk meer aan de zijkant van het toestel zit. Als je daar duwt, gaat het wel supervlot. Al met al een heel aangenaam toestel voor het oog en voor je rug. Alleen voor het fijner werk iets minder geschikt vind ik.

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • handgreep - eenvoudig dragen
  • rolt vlot - wendbaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• fijn werk moeilijk door ergonomisch handvat
  • knop snoer staat eigenlijk verkeerd, moet opzij
  • hulpstuk zetel klapt makkelijk dicht
  • hulpstukken passen niet in toestel
  • losse vloermat smartmode

Trappen 03-12-2020

Trappen

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik had al eerder aangegeven dat ik stofzuigen" haatte". Maar als de gelegenheid kwam om deze nieuwe stofzuiger te testen, was ik graag hiertoe bereid. Ik woon in een duplex, dus met een verbindende (smalle) trap tussen de twee verdiepingen. Dus weinig plaats en relatief steil om daar elegant met een stofzuiger in de ene hand en de slang in de andere hand daarover te balanceren en het stof efficiënt op te zuigen. Maar met deze stofzuiger is dat echt een plezier! En dat ligt aan de "handle" op de stofzuigerbody - die had ik bij de eerste kennismaking gemist...met het kleine mondstuk/borstel erop gaat dat echt gemakkelijk. Handle in de linkerhand,  naast of achter mijn lichaam, en de slang in mijn rechterhand, en off we go! Vroeger liet ik de trap een week of twee voor wat ze was, maar stofzuig ik ze iedere tweede dag. En dat met blijvend plezier! En lange netkabel laat me toe om de stekker beneden in het stopcontact te steken, en de na de trap de hele mezzanine en ook nog het aanpalende bureau in een "wip" te doen! Gewoon perfect!

Pluspunten

• wendbaar
  • efficient
  • zeer stil
  • elegant
  • behendig

svenM 24-11-2020

heel stil , sterke zuigkracht

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Deze stofzuiger is heel eenvoudig in gebruik, hij past zich ook automatisch aan aan het vloeroppervlak. Dit is pas een echte stille stofzuiger! Hij is veel stiller dan verwacht en dat is echt een pluspunt. Hij weegt ook niet veel dus is heel makkelijk om mee de trap op te nemen om deze te stofzuigen. Het superlange snoer is ook echt top, geen gedoe meer om van stofcontact te wisselen.
Ik heb zowel stenen vloer als parket in huis en hij schakelt zelf op naar de beste stand, al merk ik dat hij bij een tapijt wel iets meer moeite heeft. De zuigkracht van deze stofzuiger is ook enorm, naar mijn gevoel soms te sterk waardoor deze zich te hard vastzuigt aan het vloeroppervlak en het stofzuigen toch iets stroever verloopt. Dat is zowat het enge nadeel dat ik ondervind.

Pluspunten

• lange snoer
  • stil
  • past zich automatisch aan
  • hulpstukken

Minpunten

• teveel zuigkracht

W.D. 20-11-2020

super handige en stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Echt een aanrader. met de smartknop regelt het toestel zelf de zuigkracht. zowel op parket, tapijt, vloer, enz. Zelfs de kinderen vinden het super om ermee te werken. zeer wendbaar. zeer stil. zelfs toen de kids online les moesten volgen kon ik nog stofzuigen zonder iedereen te storen. zelfs de dieren schrikken er niet van. dierenharen worden gemakkelijk verwijderd. telescopische steel is ook handig en makkelijk aan te passen, alsook de hulpstukken zijn makkelijk verwisselbaar. de steel is makkelijk te bedienen met het extra groot handvat. en voor het eerst heeft de oudste (met allergieën en astma) geen last gehad om te ademen. ook is er een handig handvat bovenaan het toestel om makkelijk mee te nemen op de trap of zo. het toestel is ook zeer licht. Zeker aan te raden aan iedereen!

Pluspunten

• stil
  • wendbaar
  • licht
  • extra lange kabel

Cindyke 18-11-2020

Smartstofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Deze stofzuiger is een echte winst in het huishouden. Ik kan op ieder moment van de dag stofzuigen, dankzij de innovatieve, geruisloze motor.
De lengte van het snoer is echt gigantisch, waardoor ik in één ruk mijn living, keuken en badkamer kan stofzuigen. Door middel van de Smartmode-functie kan je moeiteloos overgaan van vloer naar tapijt, zonder maar één ander wisselstuk te gebruiken. Dit gaat automatisch dankzij de SmartMode, wat deze stofzuiger zo uniek maakt. Er is maar één minpuntje voor mij dat is het gebruik van een zak. Maar daar kijk ik zo doorheen, omdat de voordelen van deze stofzuiger opwegen tegen dit klein minpuntje. Ik kan er maar één ding over zeggen: een echte aanrader in elk huishouden.

Pluspunten

• SmartMode functie
  • Geruisloos
  • Mooi en gemakkelijk design
  • Handgreep staat in het midden
  • Een lange snoer

Minpunten

• Stofzuiger met een zak

Reine 17-11-2020

Muisstil en krachtig!

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Wauw! Dat was wat ik dacht wanneer ik de doos opendeed! Vond de stofzuiger er heel mooi uitzien, zwart met mooie groene "eco"-accenten.
Het monteren was een fluitje van een cent, had wel een beetje moeite om de darm er goed aan te krijgen.
Bij gebruik is hij zo stil dat ik de 1ste maal moest checken of hij wel aanstond! Een heel leuke verrassing was het groene snoer, eindelijk eens iets anders en niet alleen de kleur maar ook de lengte is een topper. Ik kon gewoon heel de verdieping doen zonder van stopcontact te veranderen!
Ondanks dat je de stofzuiger dus amper hoort, werkt/zuigt hij heel goed. Zelfs mijn hoogpolige mat, was perfect schoon en zag er veel frisser uit. Wat ik ook heel handig vind, is dat de stofzuiger zich aanpast aan de ondergrond, geen gesukkel meer en ook geen schrapend geluid over een harde ondergrond! Hij rijdt ook vlotjes mee, draait onmiddelijk zonder trek- en sleurwerk. De stang is lang genoeg wat voor mij, als rugpatiënt, wel belangrijk is en qua gewicht is het ook eens serieuze meevaller.
Het vervangen van het stofzuiger zak verloopt zeer makkelijk en de filter kan je ook zonder problemen vervangen en/of schoonmaken.
Het enige wat me een beetje frustratie bezorgde, was het opbergen van het snoer. Er staat een mooi icoontje op, dus leek het me logisch om daar op te drukken, maar dat was het duidelijk niet. Dus na ettelijke keren te proberen, bleek dat er gewoon op de hendel moest gedrukt worden. Op zich geen ramp uiteraard. De opzetstukken zijn makkelijk te monteren.
Het ecologisch aspect maakt het plaatje alleen nog maar meer "af". Ik ben fan!

Pluspunten

• Geluid
  • Lang snoer

Minpunten

• Prijs